آموزش تعویض صفحه نمایش گوشی آیفون
نوشته شده توسط : soraya
تعویض صفحه نمایش گوشی آیفون زمانی انجام می شود که تاچ ال سی دی و یا همان پنل جلو دستگاه با شکستگی شدید، عمل نکردن تاچ، و بالا نیامدن لوگو اپل هنگام روشن کردن گوشی و یا مشاهده لکه های تیره و بنفش رنگ روی نمایشگر مواجه می شود. سختی تعویض مجموعه کامل گوشی آیفون کار چندان سختی نیست اما نیازمند مهارت و دقت و دانش در حوزه تعمیرات آیفون می باشد.
همچنین کپسول گوشی و فلت سنسورهای جلو پشت ال سی دی گوشی iphone برای این دستگاه منحصربفرد است و هنگام تعویض باید از روی ال سی دی قدیمی برداشته شده و روی پنل جدید نصب گردد. در غیر اینصورت فیس آی روی ال سی دی جدید کار نخواهد کرد. هنگام تعویض دقت کنید که به این فلت آسیب وارد نشود.
با استفاده از دستورالعمل زیر نسبت به تعویض مجموعه کامل ال سی دی گوشی آیفون خود اقدام نمایید.

از کجا بفهمیم تاچ شکسته یا ال سی دی

ترکی که در صفحه نمایش خود مشاهده می‌کنمید می‌تواند نشانه آسیب دیدگی قطعات مختلفی باشد، درست است که هرکدام از قطعات که آسیب دیده باشند با تعویض صفحه نمایش آیفون برطرف می‌شود؛ اما تشخیص این که کدام قطعه آسیب دیده نیز خود اهمیت دارد.
اگر شما با کشیدن انگشت خود روی صفحه نمایش می‌توانید ترک را احساس کنید، این بدین معنی است که دیجیتایزر یا تاچ ال سی دی شما آسیب دیده است.
اما اگر ترک را مشاهده می‌کنید اما آن را احساس نمی‌کنید آسیب از قطعات داخلی صفحه نمایش بوده‌است؛ ممکن است پنل ال سی دی داخل صفحه نمایش شکسته باشد. ممکن است تا پنل بک لایت LED آیفون شما شکسته باشد که در این صورت تشخیص آن به دلیل وجود لایه‌های پخش کننده نور مشکل است.
اگر آیفون صفحه OLED دارید به دلیل عدم وجود بک لایت و بازتاب کننده و پخش کننده نور آن صفحه نمایش آیفون شما قطعات و لایه‌های کمتری دارد و ترک برداشتن صفحه تنها مربوط به دیجیتایزر یا سطح شیشه‌های صفحه نمایش و یا پنل LED آن می‌شود.
البته در آیفون‌های صفحه OLED ممکن است تا در صورت ضربه خوردن بدون شکستگی و آسیب دیدن پنل LED یک ردیف عمودی از LED ها به یک رنگ ثبات در بیایند که در این صورت نیز برای تعمیر گوشی نیاز به تعویض صفحه نمایش آیفون خود خواهید داشت.
 
بهتر است این مطلب را هم بخوانید:

تعویض صفحه نمایش آیفون 7 اپل با گارانتی اصلی

حتما این سوال در ذهنتان ایجاد می‌شود که چرا باید به موبایل کمک اعتماد و تعویض صفحه نمایش آیفون را به این شرکت بسپاریم؟ بدین منظور ما دلایل قانع کننده‌ای داریم که به شرح زیر هستند:
استفاده از با کیفیت ‌ترین قطعات: موبایل کمک از با کیفیت ترین قطعات ممکن در تعمیر گوشی های کاربران استفاده می‌کند. این مسئله موضوعی است که شما هیچوقت با اعتماد به یک تعمیر بازاری نمی‌توانید از آن اطمینان حاصل کنید.
گارانتی تعمیر: موبایل کمک تعمیر انجام شده را گارانتی اصالت قطعه می‌کند. این کار هم از اقداماتی است که تعمیرکاران عادی از انجام آن امتناع می‌ورزند.
سرعت تعمیر موبایل: سرویس ثبت سفارش آنلاین تعمیر نمایندگی آیفون منجر می‌شود که ظرف مدت زمان بسیار کوتاهی بتوانید انجام تعمیراتی همچون تعویض صفحه نمایش آیفون را تکمیل کنید.
صرفه‌جویی در هزینه: از آنجایی که تمام پروسه ثبت سفارش آنلاین تعمیر موبایل با گجت الکترونیکی شما (کامپیوتر، لپ‌تاپ، گوشی و غیره) انجام می‌شود، بنابراین شما نیازی به خروج از منزل و صرف هزینه اضافه برای مراجعه به مغازه‌های تعمیر موبایل ندارید.

هزینه تعویض صفحه نمایش آیفون چقدر است

هزینه تعویض صفحه نمایش آیفون به توجه به تعمیرکاری که به آن مراجعه می‌کنید می‌تواند متفاوت باشد، اما یک نکته در بین همه آن‌ها یکسان است و آن گران‌تر بودن این تعمیر برای گوشی‌های جدیدتر نسبت به قدیمی‌تر است.
این قیمت از طرف تولیدکنندگان این صفحات نمایش نیز به همین حالت است و دلیل آن تنها تلاش دریافت پول بیشتر توسط تعمیرکاران در صورتی که گوشی شما گران قیمت‌تر باشد نیست.
اما نکته‌ای که وجود دارد این است که گول عنوان تعویض صفحه نمایش آیفون با صفحه نمایش اورجینال را نخورید.
زمانی که اقدام به تعویض صفحه نمایش آیفون خود می‌کنید ۳ محصول در دسترس خواهند بود، قطعه ارزان قیمت و تقلبی که ممکن است با قیمت قطعه با کیفیت به شما فروخته شود پس باید در زمان تهیه مراقب باشید.
قطعه OEM یا Original Equipment from Manufacturer که قطعه اصلی است و برندهای دیگر این قطعات را به بازار ارائه می‌دهند اما چون اپل می‌خواهد تا تعمیر دستگاه‌ها تنها توسط خودش انجام شود این قطعات را ارائه نمی‌دهد و از قاچاق شدن این قطعات به شدت جلوگیری می‌کند. با این حال این تجهیزات به صورت اورجینال نیز وجود دارند، اما این قطعات قطعات باز شده از گوشی‌های دزدی هستند.
حالت سوم قطعات ۳rd Party هستند که توسط تولیدکنندگان با استانداردها و ویژگی‌ها و قابلیت‌های مشابه تجهیزات اصلی ساخته می‌شوند و اکثر تجهیزات تعمیرات آیفون موجود در بازار از این دسته هستند.




:: برچسب‌ها: تعمیر تخصصی,تعمیر پنل موبایل,تعویض قطعات داخلی,تعویض ال سی دی,تعویض قاب موبایل ,
:: بازدید از این مطلب : 97
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : پنج شنبه 21 بهمن 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: